היום נכחתי באירוע ההשקה החגיגי של ליפמוטור C10 בתל אביב, שם חשפה סמלת, יבואנית המותג החדשה, את הקרוסאובר החשמלי המסקרן. כבר במבט ראשון, ה-C10 הרשים בגודלו ובנוכחותו, עם עיצוב מודרני ונקי. התיישבתי במושב הנהג, וגיליתי סביבת נהג מרווחת ומושבים נוחים להפליא. הספקתי אפילו לבחון את מערכת השמע, שהפיקה צליל עשיר ואיכותי. אני כבר מתכנן לקחת את ה-C10 לנסיעת מבחן בקרוב, ולחוות אותו בכבישי ישראל.
קפיצה טכנולוגית: ה-C10 מבוסס על פלטפורמת LEAP 3.0 הייעודית לרכב חשמלי, עם סוללה המשולבת ישירות בשלדה, לטובת קשיחות מבנית משופרת. הדגם מצויד במנוע חשמלי אחורי בהספק של 215 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, המאפשר תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות. הסוללה, בקיבולת של 69.9kWh, מספקת טווח נסיעה מרשים של 424 ק"מ (WLTP).
מפרט טכני:
- מידות: אורך: 4.74 מטר, רוחב: 1.9 מטר, גובה: 1.68 מטר, בסיס גלגלים: 2.82 מטר.
- מנוע: חשמלי אחורי, 215 כ"ס, 32.6 קג"מ.
- סוללה: 69.9kWh, LFP.
- טווח נסיעה: 424 ק"מ (WLTP).
- טעינה: AC 6.6kW (טעינה מלאה תוך 6.1 שעות), DC 84kW (30% ל-80% תוך 30 דקות).
- ביצועים: 0-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות, מהירות מרבית 170 קמ"ש.
- אבזור בטיחות: מערכת LEAP Pilot עם 17 מערכות סיוע מתקדמות לנהג, 7 כריות אוויר.
שתי רמות גימור: ה-C10 ישווק בישראל בשתי רמות גימור: Style ו-Design.
רמת גימור Style:
- מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית.
- כניסה והנעה ללא מפתח.
- בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת.
- משטח טעינה אלחוטי.
- קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
- מערכת שמע עם 12 רמקולים.
- חישוקי "18.
- תאורת LED היקפית.
- ידיות פתיחת דלתות "פופ-אפ".
- גג זכוכית פנורמי עם וילון חשמלי.
- מערכת מצלמות 360 מעלות.
- אפליקציית שליטה טלפונית.
רמת גימור Design: (בנוסף לאבזור ברמת גימור Style)
- שמשות אחוריות כהות.
- דלת תא מטען אחורית חשמלית.
- מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים.
- חימום הגה.
- חישוקי "20.
- תאורת אווירה משודרגת.
מחיר תחרותי: מחיר ה-C10 מתחיל ב-169,900 שקל לגרסת Style, ו-184,900 שקל לגרסת Design. מחירים אלו הופכים את ה-C10 לאחד הקרוסאוברים החשמליים המרווחים והמשתלמים ביותר בקטגוריה.
מידות: ה-C10 הוא רכב פנאי בגודל בינוני, עם אורך של 4.74 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.68 מטר. בסיס הגלגלים המרשים, שאורכו 2.82 מטר, מבטיח מרווח פנימי נדיב לנוסעים. מידות אלו מציבות את ה-C10 כמתחרה ראוי לדגמים כמו BYD סיל U וסקודה אניאק.
מנוע: ה-C10 מצויד במנוע חשמלי אחורי יחיד, המפיק 215 כוחות סוס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ. נתונים אלו מספקים ביצועים מכובדים, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.5 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש.
סוללה: סוללת הליתיום-ברזל-פוספט (LFP) של ה-C10 מגיעה בקיבולת של 69.9 קוט"ש, ומספקת טווח נסיעה מרשים של 424 ק"מ לפי תקן WLTP. טכנולוגיית LFP ידועה בעמידותה ובבטיחותה, והיא תורמת למשקל נמוך יחסית של הרכב.
טעינה: ה-C10 תומך בטעינה ביתית AC בהספק של 6.6 קילוואט, המאפשרת טעינה מלאה של הסוללה תוך כ-6.1 שעות. בנוסף, הרכב תומך בטעינה מהירה DC בהספק של 84 קילוואט, המאפשרת טעינה מ-30% ל-80% תוך 30 דקות בלבד.
ביצועים: הודות למנוע החשמלי החזק ולמומנט המרבי הזמין באופן מיידי, ה-C10 מציע תאוצה זריזה וביצועים מרשימים. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש, העומד על 7.5 שניות, הופך אותו למתחרה ראוי בקטגוריה.
אבזור בטיחות: ה-C10 מצויד במערכת LEAP Pilot, הכוללת 17 מערכות סיוע מתקדמות לנהג, ביניהן בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב ועוד. בנוסף, הרכב מצויד ב-7 כריות אוויר, להגנה מרבית על הנוסעים.
אבזור כללי: ה-C10 מציע אבזור עשיר ומפנק, הכולל מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, מערכת שמע עם 12 רמקולים ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר, Design, מוסיפה פריטים כמו שמשות אחוריות כהות, דלת תא מטען חשמלית, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים וחישוקי "20.
מחיר: ה-C10 מציע תמורה מצוינת למחיר, עם תג מחיר התחלתי של 169,900 שקל. מחיר זה הופך אותו לאחד הקרוסאוברים החשמליים המרווחים והמשתלמים ביותר בשוק.
סיכום: ליפמוטור C10 הוא קרוסאובר חשמלי מבטיח, המציע שילוב של מרווח, טכנולוגיה, אבזור עשיר ומחיר אטרקטיבי. אני מצפה בקוצר רוח לנסיעת המבחן שלי, כדי לבחון את יכולותיו של ה-C10 בכביש.