MG4 X-POWER כובשת את הפודיום במירוץ טיפוס גבעה בערד

בסוף השבוע האחרון (14-15 בנובמבר) התקיים מירוץ טיפוס הגבעה (Hill Climb) בכביש ערד-מצדה. את המירוץ יזמה התאחדות ספארקו והפיק מיכאל חן מירוצים. מירוץ זה, השלישי בסדרת מירוצי טיפוס גבעה בישראל, התקיים בשיתוף פעולה עם עיריית ערד, שאף סייעה בקיומו בתקופה מאתגרת זו.

במירוץ השתתפו 31 כלי רכב, ביניהם לראשונה בישראל, כלי רכב עם רישוי כביש רגיל ("רישוי צהוב"). הכביש בו נערך המירוץ הוא קטע מכביש 3199 באורך של כ-3 קילומטרים, העולה מכיוון ערד למצדה. מדובר בקטע טכני ומאתגר במיוחד הכולל עיקולים חדים, שינויי גובה והרבה "שמיים בשמשה הקדמית", כפי שתיאר מפיק המירוץ, מיכאל חן.

קבוצת לובינסקי, יבואנית MG לישראל, החליטה להשתתף במירוץ עם MG4 X-POWER במטרה להדגיש את ביצועיה ויכולותיה הספורטיביות של המכונית. לשם כך, גויס נהג המירוצים הוותיק ירין שטרן, בעל ניסיון של 18 שנה במירוצים ברחבי העולם.

MG4 X-POWER מצוידת בשני מנועים חשמליים המעניקים לה הספק מרשים של 435 כוחות סוס ומומנט של 61.1 קג"מ. הודות להנעה כפולה, היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות בלבד. למרות שמדובר במכונית סטנדרטית לחלוטין שלא עברה כל שינוי או שדרוג מלבד החלפת צמיגים, הצליח שטרן להגיע למקום השני בקטגוריית "Open" (והשישי בדירוג הכללי) בפער של 2 עשיריות השנייה בלבד מהמקום הראשון, בו זכתה שברולט קורבט משודרגת.

ההישג המרשים שהשיגה MG4 X-POWER במירוץ, מדגיש את הפוטנציאל הגלום במכוניות חשמליות בתחום הספורט המוטורי. שטרן עצמו התייחס לכך בציינו ש"התאוצה המיידית עזרה לחפות על המשקל של הרכב החשמלי".

הן לובינסקי והן שטרן הביעו התלהבות מהשתתפותם במירוץ. שטרן אף הוסיף שזוהי הפעם הראשונה שהוא מגיע למירוץ בתחושת פחד, בשל אופיו המאתגר והמסוכן של הכביש.

שני המירוצים הקודמים בסדרה נערכו בשנת 2022 בכביש מבוא חמה ובשנת 2023 בכביש פוריה-כנרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *