השקת מעבדי Lunar Lake: מהפכת הבינה המלאכותית במחשבים ניידים

ב-3 בספטמבר 2024, השתתפתי באירוע ההשקה של סדרת מעבדי Intel Core Ultra 200V בברלין, גרמניה. האירוע הציג את סדרת המעבדים החדשה, המכונה Lunar Lake, אשר פותחה בעיקרה בישראל ומביאה עמה חידושים משמעותיים בתחום הבינה המלאכותית (AI) במחשבים ניידים.

מעבדים אלה מייצגים את משפחת מעבדי ה-x86 היעילה ביותר שאינטל יצרה אי פעם. המעבדים החדשים יגיעו ליותר מ-80 דגמי מחשבים חדשים מיצרנים מובילים החל מה-24 בספטמבר ומציגים צריכת חשמל נמוכה ב-50% בהשוואה לדור הקודם. משמעות הדבר היא שמשתמשים יוכלו ליהנות מחיי סוללה של 11 שעות ומעלה בשימוש יומיומי, כאשר חלק מהדגמים אף מגיעים ל-17 שעות, ועד 20 שעות בהפעלת וידאו מקומי.

במהלך האירוע, התנסיתי בהדגמות שהציגו את היכולות של המעבדים בשילוב AI במשחקים, עריכת וידאו ויצירה של תמונות וטקסט באופן מקומי על המחשב. המעבדים מסוגלים לבצע 120 טריליון פעולות בשנייה בזכות שילוב של מעבד ראשי, כרטיס גרפי (GPU) ויחידה מיוחדת ל-AI (NPU), המאפשרים הפעלת יותר מ-300 יישומי AI חדשים.

יחידת העיבוד המיוחדת לבינה מלאכותית (NPU), הינה פי 4 יותר חזקה מהדור הקודם. יחידה זו יכולה לבצע עד 48 טריליון פעולות בשנייה, מה שמאפשר למחשב לבצע משימות AI מהר יותר.

בפועל, משתמשים שרוכשים מחשבים עם מעבדי Intel Core Ultra 200V series (Lunar Lake) יחוו שיפורים במגוון תחומים. למשל, בעריכת וידאו, המעבד יוכל לזהות אוטומטית שינויי סצנה, מה שיאפשר עריכה מהירה ויעילה יותר. יוצרי תוכן יוכלו ליצור אמנות דיגיטלית באמצעות פקודות טקסט פשוטות, דבר הפותח אפשרויות חדשות ליצירתיות. בתחום האבטחה, המעבד יכול לזהות זיופי עומק (deep fakes) בווידאו מקוון, ולסייע למשתמשים להתגונן מפני הונאות ומידע כוזב.

המעבדים כוללים גרפיקה מובנית חדשה המבוססת על ארכיטקטורת Xe2, המספקת שיפור של עד 80% בביצועי משחקים ותמיכה משופרת ב-ray tracing. בנוסף, הם תומכים בטכנולוגיות מתקדמות כמו Wi-Fi 7 ו-Bluetooth 5.4, ומציעים חיבור מהיר ואמין יותר.

הגרפיקה כוללת תמיכה משופרת ב-Ray Tracing ויכולות AI מתקדמות. משתמשים ייהנו מחוויית משחק טובה יותר וביצועים משופרים ביישומים גרפיים תובעניים.

כל המחשבים עם מעבדי Intel Core Ultra 200V המריצים את הגרסה העדכנית ביותר של Windows יהיו זכאים לקבל את תכונות Copilot+ PC כעדכון חינמי החל מנובמבר.

המעבדים החדשים יהיו זמינים להזמנה מוקדמת החל מה-3 בספטמבר, עם זמינות מלאה בחנויות ובאונליין החל מה-24 בספטמבר. החל מנובמבר, בעלי מחשבים עם מעבדי Intel Core Ultra 200V יקבלו את Copilot+ PC, העוזר האישי החכם המבוסס AI, כעדכון חינמי. המעבדים החדשים של Intel Core Ultra 200V צפויים להגיע ליותר מ-80 דגמי מחשבים חדשים מיצרנים מובילים, בהם: Acer, ASUS, Dell Technologies, HP, Lenovo, LG, MSI  וסמסונג.

גילוי נאות: המאמר נכתב בשיתוף אינטל שהטיסו אותנו לברלין עבור אירוע ההשקה, תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *